PKP o podwyżkach cen biletów. Czy pasażerów czekają zmiany?
O rozkładzie pociągów PKP Intercity na sezon 2025/2026, wiemy nie od dziś. Już jakiś czas temu zapowiadaliśmy, że 14 grudnia w życie wejdzie wiele nowości i nie tylko. Jak zwykle, o tej porze roku podróżni boją się podwyżek cen biletów. Wiadomo już, czy zapłacimy więcej.
Ceny biletów w PKP Intercity
Na ten moment przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że o droższych biletach nie ma mowy. „Obecnie spółka nie przewiduje podwyżek cen biletów wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2025/2026. O wszelkich zmianach w ofertach lub cenach będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem” – przekazało biuro prasowe przewoźnika.
Wiadomo też, że PKP Intercity regularne analizuje sytuacje na rynku, sprawdzając m.in. ruchy konkurencji. Pod uwagę brane są też wyniki sprzedaży, popyt na dane połączenia, ogólna frekwencja pasażerów i wiele innych.
Ostatnią głośną podwyżką w PKP była ta w 2023 roku, gdy przewoźnik podniósł ceny biletów, tłumacząc to wzrostem cen prądu. Ostatecznie jednak po wielu sprzeciwach i fali krytyki, bilety wcale nie kosztowały więcej. Przyczyniły się też do tego rządowe wsparcia finansowe.
Nowości od PKP Intercity są pewne
Choć co do cen biletów, niektórzy mogą czuć niepewność i mimo słów przewoźnika obawiać się podwyżek, to jeśli chodzi o trasy, nie trzeba się martwić. W nadchodzącym sezonie będzie można liczyć na więcej pociągów do Trójmiasta, Warszawy, Krakowa, Poznania, Gorzowa czy Wrocławia. Z kolei już od grudnia Pendolino dotrze do Zakopanego, a w sezonie wakacyjnym do Ustki. Jeśli mowa o zimie, wiadomo, że od połowy grudnia na zmodernizowaną linię kolejową nr 38 wracają pociągi IC Rybak i TLK Biebrza. Będą zatrzymywać się m.in. na stacjach Giżycko, Kętrzyn i Korsze.
Łącznie mamy mieć do dyspozycji 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym. To aż o 50 połączeń więcej niż w ubiegłorocznym rozkładzie.
Zaletą nowego rozkładu będzie m.in. więcej szybszych tras. Aż 15 nowych ekspresowych pociągów połączy m.in. Trójmiasto z Warszawą – od rana do wieczora pociągi będą kursować co godzinę. Innymi nowościami ekspresowymi będą: EIC Viadrina relacji Wrocław – Warszawa przez Poznań oraz wakacyjny EIC Lajkonik łączący Kraków z Półwyspem Helskim. Ponadto zwiększy się liczba składów kategorii EIC i EIP z Krakowa do Gdyni, z 7 do 9 oraz z Krakowa do Warszawy – z 13 do 14 par pociągów.
Pojawią się m.in. nowe połączenia międzynarodowe do Wilna, Berlina i Wiednia, pociągi do Szklarskiej Poręby kursować będą nie tylko w ferie i wakacje, a pociągi IC Gwarek i TLK Spodek będą wydłużone do Krakowa Głównego. Więcej pociągów pojedzie nie tylko do miast wojewódzkich, ale również do mniejszych miasteczek. Skorzystać mają m.in. Gorzów Wielkopolski, Piła, Chełm czy Czersk. Szczegółowy spis zmian znajduje się na oficjalnej stronie intercity.pl